Friday, December 31, 2010

seni mengajar aku untuk terus bernafas


serius cakap, seni mengajar aku menjadi lebih matang. ketenangan yang aku perolehi melalui berseni mampu membantu aku mengatasi segala luka2 silam yang memeritkan. tanpa seni, siapa la aku. mungkin aku telah lama mati terkubur. seni itu indah jika kaw mengerti maksudnya. xsusah untuk berseni & xmudah untuk berseni. faham? x kan ? cuba jiwainya.. seni itu meliputi segalanya.. tanpa seni tiada lah tercipta baju , kereta , gadjet & bagai. orang selalu memandang rendah kepada mereka yang meminati seni & bergelumung dalam bidang seni. seolah-olah mereka itu hebad sangat dengan kerjaya yang mereka perolehi. tanggapan mereka itu membuatkan diri mereka lebih gah dimata dunia & seni? hanya dicampak jauh2 . apa lah erti hidup ini tanpa seni. cakap banyak pun tidak berguna.. tiada yang mengerti kata hati ini.. bagi aku seni itu segalanya.. ia meluas & terlalu sukar untuk diungkap..



                                         stencil art. ringkas dan menarik..

                                                        chalk art

                                                              
                                     grafiti . aku paling suka yang ni

                                                           surreal art

p/s : there are many more. try to find it and feel it..

No comments:

Post a Comment