Friday, December 31, 2010

its new year!

its new year ! i'm old now.. grr . haha . hey awak awak awak kat luar sana, saya 17 sekarang . bangga ke ? tidak la.. biasa je .2010, bnyak mencatatkan seribu satu kenangan yang amat memeritkan & mengembirakan.. pahitnya sesuatu peristiwa itu membawa seribu kemanisan dalam diri ini.. terima kasih tuhan.. ya, jika disingkap kembali, 2010 telah membawa aku ke alam yang baru, yang tidak pernah aku jangka kan.. aku ditempatkan disekolah baru, SBPI JEMPOL, ngeri sembilan.. haaa.. tapi tak lama.. aku kembali ke SMK telok mas yg tercinta . fuh ! bahagianya aku rsa time tu.. org kata, pasti kaw menyesal kalau pindah, hey human kat luar sana ! saya tidak menyesal malahan berbahagia ! sangat ! kehidupan diteruskan disana.. akedemik aku semakin meningkat. aku gembira.. dalam menghadapi alam persekolahan, seri satu musibah melanda.. kawan makan kawan, **thx utk itu , kena attack nan cikgu **pasal kelas je kot, & bagai la.. sedih pulak bila diri ni je yang asyik dipersalahkan.. xpe, aku sabar . kalau x sabar, dah lama aku cabut bulu kening mereka mereka mereka itu ! cis ! hehe . saat aku ditinggalkan . itu yang paling memeritkan.. kenapa harus itu terjadi? kaw pergi selama-lamanya.. tuhan lebih menyayangi kaw.. aku redha.. cuma aku sedikit tersentuh pabila pemergian kaw, aku ketahui 3 hari kemudian setelah semuanya selesai.. kenapa? pemberian yang kaw beri pada ku untuk kali terakhir akan ku kenang, akan ku simpan kisah itu dalam kotak kenangan yang pasti ku ingati selamanya... setelah kaw pergi, dia datang.. dalam kekosongan itu, aku terima kehadirannya dengan tangan terbuka walaupun sungguh sukar untuk melupakan mu . dia sehebat dirimu.. tapi sayang, ia semua nya berakhir dengan tragis.. aku mulai membenci kaummu.. itu yang pasti.. lama kelamaan , rasa benci itu bertukar kepada sayang.. sayangnya aku pada yang pasti . pada tuhanmu, tuhanku, tuhan seluruh alam yang fana ini..aku mulai melupakan dendamku pada kaummu.. tidak mengapa, suatu hari pasti ada yang betul2 & pasti menjadi yang 1 pada ku.. & aku hampir menemuinya.. mungkinkah sudah menemuinya? haha . biarlah ia terlakar antara aku & diriku & mungkin dirinya??.. tidak perlu ku coretkan disini kerna jika ia berakhir mungkin akan mengundang seribu satu kepahitan & kesedihan padaku.. pada kaw yang berada disana, aku doakan semoga kaw ditempatkan dikalangan mereka yang dikasihi NYA.. 'im yours' lagu itu akan selalu menjadi kenangan yang abadi.. sudah2 ! cukup2 untuk bersedih . aku kuat ! mana bole tacink2 nie.. ya.. sekuat mana pun seseorang itu pasti akan jatuh juga.. xpe.. itu semua dugaan.. biar ia tersimpan rapi sebagai kenangan yang indah dalam hidupku...

tahun baru, azam baru? azam aku? spm kan ? so , aku nak buktikan bahawa aku boleh dapat straight A+ . insyaallah.. aku harap tahun ini akan menjadi kan aku lebih matang tok memilih antara yang baik & buruk.. semoga tahun ini juga menjadi tahun yang terindah & yang pasti aku mahu kan perubahan.. aku xnak jadi 'kepala seytan' budak2 batch aku lagi.. aku tak nak jadi budak yang lemah, aku tak nak jadi antara mereka yang dipandang rendah, aku tak nak semua tu lagi.. aku mahukan perubahan.. terima kasih ya Allah kerna sudah memberikan peluang untuk aku bernafas lagi di alam mu yang fana ini.. syukur nikmat.. semoga tahun ini aku akan menjadi yang lebih baik dari tahun2 yang sudah..

p/s : aku menyayangi yang SATU itu lebih dari segalanya kerna dia yang mnciptakan aku.. thx ALLAH.. **kesat air mata...

No comments:

Post a Comment